Friday, June 26, 2009

Rabu Khamis Jumaat Sabtu~



Hari-hari ku ini dipenuhi dengan kerja rumah..

Mak aku pesan soh dok rumah..

Die soh aku jaga pokok-pokok kesayangan bapak aku..

Sebagai seorang anak yang baik..

Aku pon menurut kata-kata mak aku itu..

Die soh aku siram dua kali sehari..

Tapi bapak aku soh siram sekali cukop..

Jadi aku pon pening jugak dibuatnya..

Last-last aku siram 2+1= 3 kali sehari..

Mau lemas pokok tuh..

************

Aku ingat kelas start minggu neh..

Skali lembab dorg neh punye pasal minggu depan plak baru nak start..

Kalo tahu awal-awal baik aku ikot je skali mak bapak aku..

Boley makan durian banyak-banyak sampai kering durian kat belah selatan tanah air..

Melepas laa aku..

Semua gara-gara kolej aku laa neh..

Dah ar masa aku nak abis blaja baru nak start wat renovate kasik lawa sket..

Awal-awal dulu tak nak pulak die wat..

Aku tau die mesti gune duit aku bayar yuran tuh..

Toilet tuh kasik laa cun sket..

Baru laa selera sket aku nak membuang dengan tenang..

Ini rupa macam Jamban awam lagi lawa..

Kalo dah takde duit sangat tuh..

Ko kutip laa 20sen per entry..

Mak aku tak kesah..

Die bekalkan aku dengan wang syiling secukupnye setiap hari..

Bapak aku je yang bagi duit kertas..

*************


Setiap sem aku tulis kat kertas suggestion..

"Tandas kotor dan tidak efficient untuk aku nikmati pelaburan yang berhasil"

"Sila gune duit yuran aku itu bagi memperbaiki keadaan tandas"

Ape dorg neh tak reti baca ke hape..

Aku tulis font comic sans size 20 kot..

Ape payah kebenar..

Wat bazir masa aku tulis..

Kalo tak nak pendapat student-student..

Ko tak payah laa wat borang tuh soh aku isi..

************

Kolej aku nak status U..

Paling penting tandas aku cakap..

Dorg taknak pecaye..

Sebok wat building baru..

Cat sini cat sana..

Last-last orang yang nak evaluate tuh datang tengok..

Luar daa semat boley tahan..

Sekali die nak wat taik tengok takde selera daa..

Cancel laa trossssss..

Nah amik.. Melayang status U ko dapat..

***********

[aku ingin tandas yang menawan]