Thursday, July 9, 2009

Aku dan bakat terpendam ~



Sebuah bakat terpendam..

Aku macam daa sedar dari kecik aku berbakat..

Tapi skang neh bakat aku itu mula terserlah..

Dulu tak sangat laa pasal kecik lagi ape sangat aku boleh buat..

Skang daa besar panjang..

Ape aku nak wat ske hati aku laa..

Tak kan ske hati mak bapak aku plak..

*************

Aku berbakat dalam membuat orang bengang tanpa mereka perasan...

Bagi mereka yang daa lame tak rase bengang..

Hubungi saja aku di talian tetap 03-888*****..

Ko carik jela kat yellow pages..

Kompem ade punye laa..

Bakat neh tak ramai yang ada..

Biase orang buat orang len bengang secara terang-terangan..

Tapi aku lain laa plak..

Orang pon konfius nak rase bengang ke nak trosss sepak terajang muke aku..

Bila aku daa start daa macam takde titik noktah..

Sampai ke mampos aku kasik bengang same itu orang..

Pedulik ape aku..

Pikir diri sendiri sudah..

**************

Aku pernah terbace dulu kat mana ntah tak ingat..

"seseorang itu tidak akan boleh memuaskan hati semua orang"

Jadi aku buat kesimpulan di sini..

Tak payah laa bazir mase puaskan hati orang lain..

Pasal daa ade mamat neh kate mende tuh mustahil..

Jadi puaskan laa hati sendiri..

Jual ikan dalam bahasa inggeris adalah sell fish..

Pendek kate jadik laa selfish..

Tuh pasal laa omputih ramai sombong-sombong..

Dorg sme jual ikan..

Ramai nelayan ikan tuna kat negare omputih..

Tau pasal pe?

Pasal ikan tuna jauh lagi mahal dan komersial..

Setakat ikan kembung,mabong, pari, cencaru, siakap, senohong, gelama, ikan duri..

Bercakap bohong, daa lame die start mencuri~

Ikan tuna boleh wat tuna ayam brand..

Komersial jual dalam tin takde laa basi ke pe jadah..

Penah ko tgok ikan kembung ke ikan siakap dalam tin??

Memang tak laa!!

Habis baek pon letak kat pasar..

Kalo ade orang beli kire bersyukur laa..

Kalo takde orang beli kasik wat ikan pekasam ke tak pon campak saja pada kucing..

************

Tak berkembang langsung..

Cube laa kretif sket orang kite neh..

Reka laa mende baru ke..

Contohnye...

Ikan-ikan yang tak abis jual kat pasar tuh..

Kumpulkan kasik banyak..

Lepas tuh masuk satu mesin..

Pastuh hasilkan batu bata dari sisa ikan ke..

Bley gak wat rumah..

****************

Daa macam jauh aku lari topic neh..

Malas aku nak patah balik..

Mampos ar..

Aku lapa balik..

Makan lagi...

[Aku dah malas nak tulis]