Tuesday, July 7, 2009

Aku dan kemalasan~



Setelah bermula sem baru..

Aku daa makin malas..

Malas menulis..

Malas membaca..

Malas mengira..

Pendek kate malas semuanya..

***********

melepet di rumah setiap hari..

pandang ke kanan pandang ke kiri..

aku bertanya pada diri..

Weh!! nak wtpe ni??

Kemalasan kian menghantui..

Alih-alih wasted sudah sampai pagi..

Mau bikin post idea plak tak mari..

Haih.. Ape nak jadi??

Neh daa macam aku wat puisi..

Kate org mampos aku nak peduli..

Bley blah, pg laa mati!!

Jaga sudah tepi kain sendiri..

Kang tak pasal aku maki..

Dah lame aku tak bangun pagi..

Tapi ntah macam mane aku boley lihat matahari??

Kadang-kadang aku makan maggi..

Eh.. bukan maggi tapi mee ruski..

Pasal mak aku kate tak elok makan maggi..

Jadi cakap mak perlu dipatuhi..

Skang neh ikot gerak hati..

Aku rase aku nak mandi..

Ntah ape aku mencarut ni..

Daa laa.. Sambung len kali..

**************

[Aku yang kian malas]