Thursday, July 23, 2009

Member aku sorg name sate~



Dah masuk minggu ke berapa sem aku skang..

Aku pon tak ingat...

Yang aku tau...

Macam aku takde blaja pape je lagi...

Masuk klas kalo tak tido aku borak...

Kalo tak borak aku tido...

Kalo tak borak serta tak tido tuh maksud die aku tak pegi klas laa...

*****************

Kebelakangan minggu ini dan lepas...

Beberapa kejadian telah terjadi dalam suasana klas aku...

Malang skali aku hanya ingat beberapa perstiwa saja...

Pasal hard disk aku penuh...

Tengah defrag dari beberapa tahun lepas tak sudah-sudah...

Nak kasik format pon cantek gak...

Bley laa aku ingat mende-mende terkini sket...

Kejadian pertama dan bukan terakhir...

Aku dtg lambat lagi ke kelas...

Masuk klas je kene tegur...

Aku sengih je sudah...

Malas nak dengar...

"Standard ar miss ktorg generasi X kot"... bukan aku yang kate...

"Aku nak pegi ke tak pegi ke aku punya pasal ar"... haa yang neh aku kate..

Yang aku tau ko kasi jela A untuk subjek tuh...

*****************

Kalo lecturer tanya asal lambat datang...

Takde ar aku jawab tak tau...

Aku jawab mak aku masak sarapan tadi...

Pastuh aku kene ar makan sampai abis sme...

Kasik jage hati mak sket...

Baru laa hidop diberkati...

Pastuh ko nak tau ape reaksi lecturer aku tuh??

Die senyum sambil pandang aku...

Lepas tuh die kate "abis tuh hati i sape nak jage?"...

Aku jam sebentar lalu aku blah trosss sambil garu kpale..

Itu memang bukan tanggungjawab aku laa kan...

Pegi mampos sudah...

Nak jage hati sume orang memang sampai ke mampos aku tak leh wat...

Bukan aku sorg je tak leh wat...

Sume orang dalam dunie pon sama juga...

Name pon manusie...

*******************

Neh laa masuk part member aku sorg name sate...

Sedang tengah-tengah klas...

Lecturer aku tetibe berkata...

"hey!! SATAY!!"...

Aku toleh nak tgok sape laa sial mamat sate neh...

Gile cool name brader sorg neh...

Skali tgok laa..

Member aku sorg daaa...

Gelak sudah aku time tuh...

Padahal aku lom dapat lagi pehal die panggil sate plak...

Dalam agak 2-3 min aku ingat...

Member aku tuh dlu meniaga sate mase minggu keushawanan...

Time tuh lecturer tuh laa ajar gak...

*************

"Sate, kamu umur berapa?" tanya lecturer aku...

"22".. jawab sate...

"Haa.. tak kan laa 22, muke macam bapak banyak orang!!"... tambah lecturer aku lagi...

"Kalo kamu jalan sebelah saya, agak orang ingat kite laki bini kot"... kate lecturer aku...

%^*&^&)&(*(&)$%#$^

Beza umur daa dekat separuh aku agak...

Memang buat lawak!!

Satu kelas gelak...

*****************

Last kejadian terbaru...

Semalam ke dolu semalam ar...

Aku masuk kelas kol 11am...

Lepas tuh start lecture je daa mcm tak leh blah je..

Aku pon landing kpale atas meja..

Kasik angkat notes tinggi sket...

Pejam mata lalu tertido...

Lame gak laa aku tido...

Ble sedar je aku cover baik...

Bajet lecturer tak perasan laaa...

Pastuh bile klas abis aku dengan laju kemas barang nak cabot...

Elok nak melangkah keluar klas je...

Aku pegi toleh blakang plak...

Pastu terpandang tepat muke lecturer aku...

"KUAT TIDO DALAM KLAS EYH??"... kate lecturer aku...

Damn... Kantoi... Aku ingat daa cover terbaek...

Aku sengih pastuh cepat-cepat blah...

Nak kate segan takde laa jugak...

Nak kate letih time tuh bley laa jugak...

Nak kate aku akan buat lagi lepas neh memang bley kre kompem laa jugak...

****************

[Cuti hujung minggu yang panjang bertandang lagi]