Sunday, September 13, 2009

Setelah 7 tahun~


Genap dekat 7 tahun jugak laa...

Aku tak jumpe kebanyakkan rakan-rakan sekolah aku...

Ade plak member aku organize reu skala kecil...

Aku pon join jela, bila lagi nak jumpe...

Patot nak gerak skali ngan member aku sorg neh...

Tapi die plak pegi meet uncle hussin...

Dan, ye memang seperti yang korg sangka...

Member aku tuh melayu orangnya...

****************

Setiba di lokasi...

Aku lihat ramai...

Ada yang senyum ada yang tidak...

Ada yang manis dan ada yang masam...

Ada yang kecil dan ada yang besar...

Ada yang tinggi rendah...

Ada pula yang perangai tak ubah...

Macam-macam budak-budak neh...

****************
Ada yang belajar...

Ada yang kerja...

Ada juga yang takde wat pape...

Dari jauh dan dekat...

Mereka semua bersemangat...

Datang berkumpul dengan satu harapan...

Mengisi perut yang seharian kelaparan...

Borak topik zaman kanak2...

Sampai perot pon naik senak...

*******************
Melepet sehingga kedai nak tutup...

Asal nampak sedap semua nak cekup...

Pandang kiri pandang kanan...

Aikk, asal semua dah berhenti makan...

Aku tak kire nak makan lagi...

Perut aku tak berhenti menyanyi...

Banyak cerita plak laa korg...

Gaya nak champion je sorg2...

Lain kali kalo ada rezeki...

Mudah-mudahan ketemu lagi...

*******************

[Aku yang makan macam lahanat]