Sunday, November 8, 2009

Tidur boleh pulak...



Dahulu kala aku susah mahu tidur...

Sejak kebelakangan ini kerja tidur saja...

Masa berlalu dengan kadar pantas...

Dulu kalau tak tidur tak mengapa...

Sekarang tak tidur lagi??? kenapa???

*************

Bagus juga tidur itu ya...

Tidur awal tapi bangun nak tak nak jugak...

Bangun pagi gosok gigi...

Kadang tak gosok pasal berus ntah ke mana...

Kunyah itu getah saja pon boleh kurangkan bau...

Lagipon aku tak bau mulut sendiri...

Jadi apa nak kisah...

Tapi baru-baru ini...

Aku ada mengalami pengalaman berbicara dengan orang mulut bau longkang...

Jadi kene gosok gigi laaa macam neh...

*************

Dulu nak tidur sket punye payah...

Golek sane golek sini mata aku terbukak lagi...

Sekarang baring pastu pusing tetibe aikk dah esok pagi...

Kene bangun pergi keje plak laa skng...

Masuk keje xnk awal lagi...

Seawal jam 8 daa kene tumbuk masuk...

Kalo lambat takde sape nak bising...

Tapi nanti lambat balek tu yang aku malas...

Setiap pagi skng aku bersenam...

Mane tak sehat badan berfungsi dengan baik...

6, 7, 8, 8 lagi...

"Para pekerja tuuutttt adakah anda bersedia untuk bersenam???"

Tiap kali aku jawab tak tapi kena senam gak...

Baik ko tak payah tanya...

*************

Kerja ok laaa pasal bersepah mende kena wat...

Waktu kerja yang paling aku suka pada jam 10am, 12pm, dan 3pm...

Pagi makan nasik ayam...

Tengah hari makan nasi lauk ayam...

Petang plak makan kuih sudah pasal ayam tuh semalam kot dia masak...

Air sirap 40sen sedap...

Dah macam kantin skola rendah...

Cuma takde nasik lemak 30sen atau 50sen tambah telur se-co-et...

**************

Makin petang makin banyak plak kerja...

Masa siang ko taknak plak kasik...

Ko memang saja nak wat aku balek lambat...

Dah apa aku melalut cite semua mende neh...

Motif cite sebenar nak bagitau aku daa boleh tidur je...

Nasihat aku pada mereka yang tak boleh tidur malam...

Ko keje laa kat tempat aku tengok...

[Aku yang susah ke nak tidur???]