Tuesday, January 12, 2010

Celaka Januari Tiada Henti



Bulan bermula begitu sahaja...

Minggu pertama:-

Suatu malam aku bersama dua orang rakan mahu makan...

Kami bertiga menuju ke destinasi dengan pantas...

Makan macam lebih daripada yang dibayar...

Setelah perut kenyang masing-masing pon mahu pulang...

Aku terlebih dahulu memecut laju menuju ke destinasi berikutnya...

Dalam perjalanan, tetibe telefon aku berdering...

Kringggg** Krinnnggggg**

"Weh, kete aku xleh nak start.." kedengaran suara rakan aku berkata...

Aku dengan tenang memperlahankan kenderaan lalu memberi arahan...

"Xleh jugak laaaaa, celaka betol.." kata rakan aku itu...

Maka dengan itu, aku pon membuat pusingan-U...

Lalu ku tuju ke arah rakan aku yang tertimpa celaka itu...

Setelah berejam-rejam jugak membelek kete...

Macam-macam cara telah kami usahakan...

Tiada langsung tanda positif enjin mahu hidop...

Aku pon menawarkan perkhidmatan prebet sapu kepada rakanku itu...

Sejurus selepas menghantar rakan aku...

Dengan keadaan badan melekit aku pon meneruskan perjalanan...

Menuju ke arah selatan semenanjung...

*****************

*bersambung.....