Wednesday, January 20, 2010

Dua Malam~


Malam tadi men bola...

Balek tuh rasa lapa...

Pegi makan aku kata...

Isi perut yang tak seberapa...

Sampai umah dok saja...

Tetiba muncul rasa kelaka...

Ada mende yang usik jiwa...

Bukan geletek tapi menerpa...

Usah ko bertanya apa...

Ko takkan ngerti aku rasa...

Sekilas itu lapar semula...

Diiringi dengan rasa dahaga...

Lantas ku sarung baju yg ada...

Tangga ku turun penuh waspada...

Telapak kaki ku kenakan selipa...

Bertemankan diri sendiri sahaja...

Perlahan ku langkah terus ke fadiya...

Malam sesepi ini jam berapa gamaknya??

Kulihat lengan, alamak jam tiada...

Di kaca tv tersiar bola...

Seraya itu mamak bertanya...

"Dey, mana u punye kawan daa??"

"Tgok bola dekat rumaa kaa??"

Angguk kaplaaa...

"Bungkus kaa macha??"

Angguk kaplaaaaa...

"Mau plastik kaaa??"

Geleng kaplaaaa...

"Rokok takmau kaa??"

Geleng kaplaaa...

Sudah ada...

Buat apa bazir haha!!

Iya-iya, saya-saya...

Kiri kanan ikot saja...

Ahh, bukan aku yang kata...

Mulut langsung tiada terbuka...

Balek umah tgok bola sparuh masa...

Nek atas lelap tros mata...

Selamat malam disana...