Friday, January 1, 2010

Hari terakhir tahun lalu...



Terjaga dari tidur dengan sendiri...

Ku lihat jam baru lapan pagi...

Lantas ku pejamkan mata semula...

Selang beberapa ketika...

Bunyi tapak kaki membuat mata terbuka...

"Woi, bangun laaa...." kata rakanku yang itu...

"Banyak keje nak kene buat neh..." tambah die lagi...

Ku capai tepon puteh dari bawah bantal...

Pukul sepuloh sudah...

Ada msg berbunyi "pagi..."

Tak payah sebok ko nak tau sape kasik...

Aku sepak kpale ko kang...

Terus ku balas itu msg dengan "selamat pagi...."

Tiada ku sangka hari yang bermula...

Penuh dengan suwey yg datang menimpa...

Haiyaaaaa....

*******************

Berbekalkan roti telur dalam perut...

Langkah di orak melunaskan keje...

Ke pejabat ku pergi dengan penuh hasrat...

Keje tak siap, mintak maaf pon tak dapat...

Apelaa payah sangat...

Nak setel tuh pon sket punye lambat...

Prosedur ko nak ikot sangat...

Aku mintak salinan pon ko xkasik lahanat...

*****************

Ke kedai buku pula lewat jam 3...

Nak potostat sket punye lembab...

Caj xnk paling mahal kat dunia...

Baru nak bergerak kete plak xnk start...

Suwey ke berapa ntah sudah tiba...

Setelah berhempas pulas dalam terik matahari...

Setelah jari pon naik melecet pasal pusing kunci...

Tergerak plak hati aku nk tekan pebende ntah kat enjin...

Vrrooommmm.. Vvrrroooooommmmmmmmmmm...

Aircond plak kua hangen sepoi2 bahasa...

Tingkap xleh nak bukak...

Nah amik ko segala mende nak basah abes keringat...

*******************

Ke kl ku tuju dengan satu lagi harapan...

Dah xpayah nak cerita...

Ko pon daa boleh agak storyline die...

Panjang sungguh hari itu...

Malam baru nak makan...

Part neh je yang tak suwey sangat...

Memang aku lantak xhengat...

Gendang gendut perut mu itu... Sudah kenyang perut lepas tuu???

Nak sambut tahun baru apa nak buat...

Aku tanya orang semua xtau...

Hari daa malam pon ade lagi mende mengalir kat badan...

Yang neh memang xleh nak kawal...

Seb bek tak menitik...

Kalo tak malu aku dibuatnya...

***************

Setelah menapau dua bijik kebab...

Destinasi terakhir buat malam itu di tuju...

Asal jam roadblock...

Asal roadblock je jam...

P.U.N.D.E.K

Tiba jam 1155...

Panjat tangga dengar bunyi meletup...

Aku pon xde hingin nak tengok...

Sambung tgok movie sudah...

Nak pikir sedey bley tahan laa jugak...

Tapi nak sedey sangat apa guna...

Idop terlampau pendek nak merana ke ape jadah...

Tengok cermin mata rabak tidur sudah...

[Aku yang suwey hari tuh...]