Monday, September 20, 2010

akuinsomnia bercerita tentang 'cinta' ~

Sebut saja pasal cinta ada yang tersenyum lebar, tetibe ingat orang tersayang ye. Ada jugak yang masam muka, ntah kenapa ko neh aku tak paham. Ada plak yang buat endah tak endah je macam tak ada apa-apa. Walau apa pon korang rasa, cinta tetap ada. Ada di sana, ada di sini, ada di penang ada di johor ada di kl. Fuiyooo, awek kl tuhh der. Sekali pecah daa. Dah rezeki dapat awek macam tu, nak buat macam mana ye tak? Sebut pasal pecah ni, baru aku teringat ramai orang kata cinta itu buta. Boleh tahan juga. Nak bukti? Ko pergi jalan dekat shopping kompleks mana-mana kompom dapat lihat. Awek sket punya cun, balak alaahhhh pecah laa muka lu bro!! Bukan nak kata rupa aku elok sangat, kalau ko hempuk muka aku kat dinding mau pecah jugak jawabnya. Lagi contoh ko boleh tengok balak daa style habes gempak stylo milo, sat lagi awek mak ai gedabak pak pung pakkk. Apa taste ko neh bro? Ko bayang tak kawin lagi dah besar tuh, dah mengandung nanti adoyai betul carik susah laa ko neh. Bukan laa nak kata aku gemok sangat tak, gemok sket pon langsung takde. Aku bukan kutuk, aku cuma mengata. Ohh, pedihnya realiti dunia. Tapi kalo dah cinta nama dia, nak buat macam mana? Layankan saja...

Aku dengar-dengar cinta itu ada kuasa. Betul ke? Cinta bisa buat orang berubah dengar orang kata. Yang dulu muka masam tetibe jadi berseri. Yang dulu muka berseri tetibe aikkk apehal nehh? Yang dulu kecik kurus keding mak ai dan dan berisi. Yang dulu sedap sedap sekarang makin debap. Kurus gemok masam manis gula. Cinta mampu buat orang alpa terlupa. Wow! Hebatnya cinta. Kalo nampak member ko yg keding tetibe badan naik, ko tak payah tanya kenapa. Itu namanya dia dilamun cinta, tak pon dia angkat susu laa tuh, mana aku nak tahu!! Yang awek-awek bila dah bercinta mula laa macam-macam timbul dan makin sedap. Haa, ko dah pikir lain kenapa? Yang timbul itu pipi dia pasal asek tersenyum lebar. ahh, nampak takk? pipi eh tuh, pipi eh tuhh makin lebarrr sedap je tengok muko eh sonyom. Manis!! Alaahhhh. Comel laa... Eeeeeee.. Gerammm!! Gigit kang....

Cinta juga bisa bikin orang gilak. Pusing kepalak penin' lalat. Mula laa ada yang terjun bangunan laa, terjun lombong laa, terjun bebas mahupon terjun kat awek lain sudahh. Sesaat tanpa dia bagai berkurun lamanya dan tiada dia disisi bagai hidup tak bererti. Ini antara ungkapan cinta yang mungkin membuatkan orang jadi tak waras dan berfikiran di luar logika. Apa ke benda, mana ko belajar ini semua tentang cinta apa nak cakap pon tak reti, ishhh. Tetibe ada plak suara mana ntah datang dari belakang. "der, mana boleh belajar cinta, cinta perlu rasa.. feel tuh der.. feel... i feel it in my fingers, i feel it in my toes, love is all around me...". Aihh mamat neh, potong betol laaa. Suara sumbang ada hati mau nyanyikk. Rusakk bah!! Rusakkk!!! Habes ilang idea aku nak tulis apa neh daa.
"ko sembang der, awek pon ko xde.. aku shoot ko apa tak dapat..." kata aku dengan penuh serius.
"mana ko tau, aku ade awek laa..." ujar brader nyanyi sore pecah tadi tuh.
"sape awek ko der..? cube cite sket..." tanya aku lagi.
"Alizee der!! comel pandai gelek plak tuhh..." *sambil tersengih macam kerang busuk. Kerang??
"sudah laa berangan ko tuhh der..." hangen aku dibuatnya...

Ko tak kenal alizee tuh sape? Adoyai!! Ketiman betol laa ko... Google sudah kat sebelah neh...
Gelek lengok tubuhnya yang cocok mampu bikin abang peluh dingin itu kok...
Senyumman mu yang manis wajahmu nan ayu...
Aihh, naseb ko bukan melayu...
Kalo takkk...

**********************

Korang ada pengalamn cinta atau info cinta atau mencari cinta??
Taipkan 'on cinta' di ruangan komen di bawah...
Haa, nanti aku kasik tau braderr love ye!!

[Ada apa dengan cinta?]