Thursday, September 23, 2010

Cara ngorat awek - akuinsomnia style~

Anda sebatang? Terasa hidup sunyi sepi tiada erti? Mahu mengorat awek tapi tak reti? atau Anda sudah awek akan tetapi.. Dulu tengok sejuk mata memandang sekarang bikin panas hati? Haa, meh aku cerita macam mana nak buat neh. Berikut merupakan langkah-langkah yang perlu anda ikuti:-

1. Lihat ke dalam cermin, apa yang anda nampak?? Dah tentu muka anda sendiri betul tak. Tapi itu bukan persoalannya, yang aku nak tau pecah ke tak?? Kalo pecah ikuti langkah di bawah, kalo tak pecah sangat atau memang hensem kacak laa ko nehh, sila ke langkah ke-2 terosss...
Bagi yang bermuka pecah anda perlu kenal pasti apa yg terlebih terkurang kat muka korang. Kalo ada misai ada jambang semua kasi buang. Muka ko dah semak tak payah pikir panjang. Kening anda lebat bersepah? Ambik sikat kasi belah tengah ke tepi ke aku tak kesah. Janji nampak terurus sikit dah kire ok dah. Anda punyai jerawat, jeragat serta sepupu sepapat?? Adoyai, ini masalah!! Tapi usah khuatir semua ada jalan, pakai laa oxy ke clearasil jerawat pon blah. Setel semua tengok cermin semula. Asal ko senyum tuh? Apa?? Muka ko sama tak berubah?? Alamakkk lu pecah der!! lu pecah!! Tapi xpe, laki penah plak kesah...

2. Pergi kat cermin semula, lihat cara anda dress up. Apa ko pakai neh der? Ini baju zaman sekolah tak pon ntah bila zaman jahiliah ntah. Lebur sedikit wang kasi beli baju baru lah. Bukak dompet tengok ada berapa ringgit. Aku dah agak kosong, skang pergi carik tabung. Tak ada tabung? Tabung adik ko pon jadilah. Tak ada adik? Ko jangan sampai aku sepak kepala ko, yang terjuntai kat bawah tuh apa huh?? Dah-dah pergi carik baju murah-murah. Yang mahal tak payah kang nak guna duit lagi untuk next punya langkah.

3.Wokeh.. Muke dah tak bape nak pecah. Baju daa baru dah. Diri depan cermin balek.. Rambut ko neh daa apehal macam tempurung aku tengok neh der?? Tapi ko bukan ada duit nak pergi potong..  Skip laa.. Pejam sebelah mata sudah.. Sekarang ko keluar rumah pergi lepak pavi laa.. Tempat paling habis up laa tu, ramai awek-awek naisss standard ko lepak situ.. Ko diri wat gaya paling style kat area wayang tuh.. Kalo ada awek lalu ko senyum sket, kalo awek tuh senyum balik ko buat-buat toleh tempat lain.. Tunggu japp.. Kejappp.. Ok sekarang toleh balik kat awek tadi.. Die dah hilang dari pandagangan?? Apa ke bangang ko neh der.. Lembab sangat ko toleh tadi.. Ko tunggu lagi awek next punya datang.. Kali neh kalo awek tengok ko pastuh die tertawa kecil, ko tunggu apa lagi.. Ko jalan paling slow ke arah awek tuh.. Jangan malu jangan segan, cakap je nak berkenalan.. Ayat?? Ayat lu pikir laa sendiri, aku jem sket bab-bab pick up line neh..

4. Macam mane der?? Awek tu layan?? Apelagi, ko ajak laa pergi makan.. Makan apa ko toksah laa tanya..  Ikot laa ko punya selera.. Duit dalam poket ko kena laa ingat.. Kot awek tuh high taste apa tak dapat.. Setel makan ko pergi laa jalan.. Kot ade duet lebey.. "Ehh u, jomm tengok wayang!!".. Kalo awek tuh kata jom tanda setuju, ko pon pegi laa beratur laju-laju.. Ko pilih je movie apa-apa dia suka, ko bukan nak tengok sangat pon, aku tahu ko nak tengok dia.. Dalam movie ko jangan plak tidur, ko tengok cerita sikit-sikit yang banyak tuh tengok awek tu laaa.. Kot awek tu tanya kenapa pandang dia, ko senyum manja lantas cakap suka.. Dengan senyuman ko yang ikhlas lagi menawan kompem awek tuh cair punya laa kawan!!!


5. Habes movie ko jalan pelan-pelan.. Apa nak kejar jalan lelaju.. Adik ko boleh pergi tuisyen sendiri jalan kaki.. Tak payah ko risau semua pasal tu.. Awek, ko dah laa payah nak dapat.. Ini dah ada kat depan mata, walau rupa takde laa seberapa, awek jugak tu nama dia.. Jangan memilih sangat der, kang sampai tua ko sebatang tang tang.. Dah dah.. Boleh-boleh laa mintak no tepon awek tu.. "boleh saya dapatkan no cik???" 017 . . . . . . . "i miscall u ehh.." Wokeh setel satu hal.. Next step..

6. Part neh ko kena manis sikit der.. Ayat kena lebat, baru awek dapat.. Tapi ko toksah laa nak cerita pOmmm sangat.. Sat lagi awek tu tarik muka menyampah apa tak dapat.. "Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih pada cik kerana sudi menemani saya sepanjang hari..." "Saya merasa seronok yang amat..." Ko cakap je macam tu der.. Apa? Ko kata macam bangang?? Come on laa der.. Kompom awek tu gelak punya kat ko, ye aku tak nafi.. Tapi ko nak tahu apa.. Kompem awek tu ingat punya kat ko sampai mati.. Sampai ke anak cucu cicit pon dia cerita nanti.. Kalo anak cucu cicit ko jugak tu, alamakk kan rezeki.. Senang cerita ko pikir laa ayat sendiri.. Ko ayat untuk diri ko sendiri.. Lain laa cerita kalo ko nak kongsi.. Sekarang jugak aku bawak keluar ayat ni . . . .

7. Daa ada awek jangan pula lupa kengkawan.. Ye, aku tahu cinta ko sebesar alam semesta sampai lautan berapi sanggup ko renang serta gunung nan eberest pon selambe ko nak daki.. Tapi ingat laa dulu zaman-zaman ko lonely.. Kengkawan jugak jadi peneman pengubat bosan.. Dah tu je aku nak pesan.. Kot tak berjaya jangan salahkan teman.. Banyak lagi cara nak ngorat awek laa kawan, hang pergi belajaq dengan tok wan.. Dia tu banyak pengalaman.. Dah dah laa tu..  Selamat mencuba wahai rerakan..

Nantikan..... Kehidupan lelaki tidak sebatang . . . . & Kehidupan lelaki setelah berbini . . . .

Andai ada waktu yang lapang pasti akan aku karang nanti...